logo-lisabonskazmluvalogo-CC

 

15. marec 2019 Európsky deň spotrebiteľov

ecu

Európska únia spotrebiteľov : Nová európska organizácia oficiálne predstavená v Európskom parlamente

Tlačová správa Brusel, 15. marca 2019
 
Európska únia spotrebiteľov, nové združenie spotrebiteľov EÚ, bolo oficiálne predstavené inštitúciám EÚ, členom Európskeho parlamentu a ďalším záujmovým skupinám v Bruseli. Predstavenie činnosti ECU v Európskom parlamente sa uskutočnilo 5. marca 2019 na konferencii „Smerom k voľbám do EÚ: Posilnenie Európskej únie pre účinnejšiu ochranu spotrebiteľa“, ktorú usporiadal taliansky poslanec EP Daniele Viotti.
 

Čítať ďalej...

Rozvoj kľúčových kompetencií nezamestnaných

erasmus

(Stará Ľubovňa, 11. marec 2018) Krajiny Európskej únie v posledných rokoch trápia problémy s nezamestnanými do 29 rokov, ktorí predčasne ukončili strednú školu alebo majú nedostatočnú kvalifikáciu a zručnosti. Spotrebiteľské organizácie z piatich krajín (Talianska, Grécka, Litvy, Česka a Slovenska) s finančnou podporou programu ERASMUS + vypracovali spoločný program vzdelávania nezamestnaných s názvom “Rozvoj kľúčových kompetencií dospelých prostredníctvom inovačného programu spotrebiteľského vzdelávania”.

Čítať ďalej...

Rozvoj kľúčových kompetencií nezamestnaných do 29 rokov

Stará Ľubovňa, 30. december 2018

Organizácie z piatich krajín Európskej únie sa stretli v decembri v Turíne, aby v rámci programu Erasmus +(2018-1-SK01-KA204-046393) pripravili inovatívny projekt vzdelávania nezamestnaných do 29 rokov.

Čítať ďalej...

Zmluva o poskytnutí grantu

ZMLUVA O POSKYTNUTÍ GRANTU na:

Projekt s viacerými príjemcami v rámci programu ERASMUS+

ČÍSLO ZMLUVY - 2018-1-SK01-KA204-046393

Čítať ďalej...

Absurdnosť rozhodnutia ÚRSO o vode v praxi

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska, Popradská 6, Stará Ľubovňa
 
Absurdnosť rozhodnutia ÚRSO o vode v praxi
 
Súčasné problémy s cenami vody ukazujú, že ÚRSO má problém naplniť účel regulácie stanovenej zákonom č. 250/2012 Z.z., aby transparentným a nediskriminačným spôsobom zabezpečil dostupnosť tovarov za primerané ceny a v určenej kvalite.
 

Čítať ďalej...

Spotrebitelia žiadajú ÚRSO aby ich nezavádzal

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska
Asociácia užívateľov služieb
Združenie Brániť sa oplatí – BSO
Račianske občianske centrum
 
 
Spotrebitelia žiadajú ÚRSO aby ich nezavádzal
 
(Stará Ľubovňa, 23.02.2017) Úrad pre reguláciu sieťových odvetví na svojej webovej stránke vyjadruje poľutovanie nad súčasnou situáciou s cenami elektriny. Za začiatok chaosu označil skupinu odberateľov s predimenzovanými ističmi, vďaka čomu im fixné poplatky značne stúpli. Úrad preto apeluje na všetkých odberateľov, aby sa viac zaujímali o podmienky za akých odoberajú elektrinu od svojich dodávateľov.
 

Odpoveď MH SR na výzvu vyvodiť dôsledky za zvýšenie cien

Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „MH SR") bol dňa 23. januára 2017 z Úradu vlády Slovenskej republiky postúpený list zástupcov skupiny spotrebiteľských združení, ktorým sa obrátili na predsedu vlády Slovenskej republiky pána Roberta Fica s výzvou na vyvodenie dôsledkov za zvýšenie cien energií a vody. Ku skutočnostiam uvedeným v predmetnom liste si z hľadiska pôsobnosti MH SR dovoľujem uviesť nasledovné.

Čítať ďalej...

Skrytá privatizácia zdražila vodu pod Tatrami

(Stará Ľubovňa, 25.1.2017)
 
Podtatranskí spotrebitelia sa v týchto dňoch nesťažujú na skokový rast cien vody. Napriek tomu poukazujú na činnosť Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorý dovolil, aby Podtatranská vodárenská prevádzková spoločnosť v rokoch 2004 až 2014 si zvýšila ceny na dvojnásobok! V širších súvislostiach vidia, že tento cenový nárast vody je výsledkom „skrytej privatizácií vody“ francúzskou spoločnosťou Veolia Voda, ktorá sa objavuje v spise Gorila.
 

Čítať ďalej...

EÚ podporuje spotrebiteľské vzdelávanie žiakov

Európska komisia podporuje spotrebiteľské vzdelávanie v školách formou Medziškolskej súťaže, ktorá je súčasťou vzdelávacieho portálu Consumer Classroom.
 

Čítať ďalej...

Manuál o spotrebiteľskej arbitráži

Spotrebiteľské rozhodcovské konanie - manuál pre spotrebiteľov

Tento manuál prináša množstvo odpovedí na základné otázky týkajúce sa spotrebiteľského rozhodcovského konania. Dozviete sa napríklad, čo je spotrebiteľský spor; čo je spotrebiteľská rozhodcovská zmluva; aké podmienky musia byť splnené, aby sa spor mohol riešiť v spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní; kto môže byť rozhodcom; ako sa procesne postupuje v spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní; aké sú práva a povinnosti sporových strán; ako sa môže spotrebiteľ v konaní brániť.

Manuál o spotrebiteľskej arbitráži (PDF)

Usmernenie NBS k poistným produktom

Toto usmernenie sa zaoberá investičným životným poistením, KTORÉ JE NEPRIPUSTNÉ PRIROVNÁVAŤ K SPORENIU, aby už nebolo možné nekalými obchodnými praktikami poškodiť tisícky spotrebiteľov.

 Usmernenie NBS k poistným produktom (PDF)

Strana 1 z 2

Kontakt

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska
Popradská 6
06401 Stará Ľubovňa

e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.