logo-lisabonskazmluvalogo-CC

 

Spotrebitelia platia problémy bankomatov

Dňa 20.5.2012 som v bankomate na Letnej ul. 6 v Starej Ľubovni vykonala dve operácie: 
Najprv dobitie kreditu O2. - Telefonica z účtu xxxxxxxxxx/xxxx a výber 100€ z účtu xxxxxxxxxx/xxxx. Obidve transakcie prebehli bez toho, aby bankomat siganlizoval poruchu, ale peniaze, ani žiadny doklad nevydal.

Čítať ďalej...

Oklamaní spotrebitelia podali sťažnosť Európskej komisii

Ani 6 rokov od vstupu Slovenska do Európskej únie nevyužívajú slovenskí spotrebitelia rovnaké práva, aké ostatní občania v členských štátoch. Je pravdou, že pod kontrolou Európskej únie sme prijali spoločné európske právo, ale ich implementáciu realizovali neskúsení zákonodarcovia a často iba s intenzívnou podporou podnikateľov. Európsky princíp subsidiarity, že rozhodnutia sa prijímajú podľa možnosti čo najbližšie k občanom ignorovala vytrvalo najmä súčasná vláda. A tak zástupcov spotrebiteľských združení neprizvali ani k príprave najvýznamnejšieho zákona o ochrane spotrebiteľa. Výsledkom je množstvo problémov s jeho uplatňovaním v praxi, ktoré finančne dopadajú na plecia spotrebiteľov. Do zákona o ochrane spotrebiteľa bola v roku 2007 implementovaná európska smernica o nekalých obchodných praktikách podnikateľov voči spotrebiteľom na vnútornom trhu. V praxi sa javí táto smernica ako nepoužiteľná.a dokazuje to skutočnosť, že asociácia od roku 2007 upozorňuje vládu na nečinnosť v konaní voči firmám, ktoré používajú nekalé a agresívne obchodné praktiky.

Čítať ďalej...

Komisia vyzýva Slovensko, aby zabezpečilo úplnú ochranu spotrebiteľských záujmov

Európska komisia – Tlačová správa
Spotrebitelia: Komisia vyzýva Slovensko, aby zabezpečilo úplnú ochranu spotrebiteľských záujmov

Brusel 27. februára 2012 − Európska komisia požiadala Slovensko, aby zabezpečilo správnu transpozíciu smernice 2009/22/ES, pokiaľ ide o určité opatrenia na ochranu spotrebiteľských záujmov. Hoci Slovensko navrhlo, že zmení a doplní svoje vnútroštátne právne predpisy na transpozíciu tejto smernice, neuviedlo vhodný časový rámec na jej uskutočnenie, a tým neumožnilo primeranú ochranu niektorých spotrebiteľských práv. Smernica 2009/22/ES umožňuje spotrebiteľskému zväzu alebo verejnej organizácii na ochranu spotrebiteľov v jednom členskom štáte podať žalobu proti komerčnému subjektu so sídlom v inom členskom štáte.

Čítať ďalej...

Kontakt

Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska
Popradská 6
06401 Stará Ľubovňa

e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.