Ako byť vypočutý

Ciele: Podnietiť študentov, aby sa zaujímali o veci verejné, o veci, ktoré sa ich týkajú, ktoré môžu svojim aktívnym občianstvom zmeniť.

Kľúčovéslová: aktívne občianstvo, záujmové združenia

Hodina: diskusia, práca v skupinách, prezentácia

Spojitosťsučivom: občianska náuka, politológia, sociológia

Zručnosti: kooperácia, prezentácia, kritické myslenie, argumentácia

Navrhované aktivity

Žiaci boli rozdelení do 3 – 4 skupín a každá skupina mala za úlohu nasledovné:

1) Založiť fiktívne občianske združenie (vymyslieť názov, oblasť v ktorej by chceli pôsobiť, alebo o ktorú sa zaujímajú – kultúra, šport, cestovný ruch, školstvo…)

2) Zamyslieť sa nad tým, čo im v ich meste chýba, čo by chceli zmeniť (napr. oddychové zóny, športoviská, predajné miesta…)

3) Predstaviť si situáciu, že sú predstaviteľmi spomínaného fiktívneho občianskeho združenia a majú mať stretnutie s primátorom mesta, kde mu chcú predstaviť svoj zámer, svoj projekt s cieľom presvedčiť ho, že práve ich projekt je ten, ktorý by malo mesto podporiť.

4) Projekt by mal obsahovať argumenty:

        • prečo by realizácia tohto projektu bola dôležitá?
        • aká je súčasná situácia?
        • prečo by malo byť v záujme mesta tento projekt podporiť?
        • ako by to ovplyvnilo občanov, aký úžitok by z toho mali?

 

Diskusia

Učiteľ na hodine vystupuje ako primátor a diskutuje zo zástupcami jednotlivých občianskych združení. Keďže v triede je viac skupín (občianskych združení), je v ich záujme, aby boli čo najpresvedčivejší, pretože učiteľ (primátor) má „zdroje“ na podporu iba jedného projektu.

Alternatívnaaktivita

V prípade, že sa učiteľovi zdajú problémy na úrovni mesta vo vzťahu k študentom trocha vzdialené a abstraktné, môže namiesto primátora navrhnúť riešiť problémy na úrovni školy. Žiaci by riešili projekty a návrhy čo im v škole chýba, čo by chceli zmeniť…

Záver

Na záver môže učiteľ iniciovať diskusiu o vzťahu občana a spoločnosti, občana a štátu. Aké možnosti má občan pri zapájaní sa do občianskej spoločnosti okrem hlasovania vo voľbách. Ktoré spôsoby sú podľa žiakov najefektívnejšie?

betticket istanbulbahis
deneme bonusu veren siteler
ilbet giriş ilbet yeni giriş betexper en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
Deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler