Úloha médii v spotrebiteľskom vzdelávaní

Ciele:

Študenti budú schopní:
• Rozlišovať rozdiel medzi TV programami a reklamou
• Pochopiť zmysel reklamy
• Pochopiť, ako inzeráty ovplyvňujú život spotrebiteľov
• Posúdiť úlohu inzerátov v rodinnom a školskom živote

Trvanie lekcie:

2x 45 minút

Vzdelávacie výsledky:

• Študenti vytvoria scenár reklám.
• Študenti budú určovať a uvádzať rozdiely medzi reklamou a kvalitou výrobkov.
• Študenti budú schopní odhadnúť cenu produktu na základe reklamy o produkte.
• Študenti budú hodnotiť etiku reklamy.

Potrebné zdroje:

• Televízne spoty reklám
• Mládežnícke časopisy s reklamou produktov.
• Dôležité internetové odkazy:
http://urbandreams.ousd.k12.ca.us/lessonplans/consumerism/lesson_3_1.html
http://ec.europa.eu/information_society/activities/sip/projects/completed/awareness/educaunet/index_en.htm

Zhrnutie lekcie:

• Požiadajte študentov, aby priniesli do triedy reklamy z časopisov.
• Aktivita začína jedným dotazníka, ktorý skúma, či študenti sledujú reklamy a ak áno, aké sú ich obľúbené druhy reklám.
• Tento prieskum pokračuje rozhovorom, v ktorom sú študenti požiadaní, aby vyjadrili svoj názor na účel reklamy.
• Vytvorte štyri skupiny študentov. Ich úlohou je zistiť, čo je lákavé na reklamách (farby, grafika, humor, asociácie s hrdinom alebo celebritami, informácie, atď), a aké presviedčacie techniky a slová sú primárne používané. Študenti sú vyzvaní, aby urobili pozámky.
• Diskusia o úlohe reklamy. Sú študenti ovplyvnení reklamou, keď idú nakupovať?
• Potom sú skupiny študentov vyzvaní, aby pripravili svoje vlastné reklamy a zobrazili ich v areáli školy alebo miestnej komunitnej oblasti.

Aktivity:

Jednotlivé činnosti:
• Zoberte inzerát
Aktivity skupiny:
• Diskusia o vytvorení inzerátu

Použitie IKT:

• Prístup k internetu, aby našli informácie o reklamách.
• Používanie internetu a Word / Publisher, aby vytvorili reklamu.

Hodnotenie:

Študentské reklamy budú hodnotené na základe nasledujúcich kritérií:
• inovačný nápad,
• kritické hodnotenie výrobku,
• používaný jazyk.

Vypracované:

Jarosevits Maria & Simon Júlia (Rumunsko), Konstantino Konstantinou (Grécko , Ceyhan Kurt (Turecko ) a ich študenti